Tuesday, October 28, 2008

Bengkel Data SBT



Hari ni saya menghadiri bengkel pengisian data skim baucher tuisyen sekolah rendah di Pusat Kegiatan Guru Buluh Kasap.Kena masukkan data kehadiran dan prestasi murid tahun 4 & 5 yang terpilih untuk mengikuti skim ini dan dihantar kepada PPD pada hari ini juga.Prosesnya tidak sesusah mana jika datanya sudah ada.Ia akan jadi susah bila data yang dikehendaki tiada dalam simpanan.Jadi nak hantar apa kepada PPD?Ini yang terjadi kepada saya bila data peperiksaan akhir tahun belum siap lagi kerana tarikh peperiksaan dan pengisian data terlalu dekat.Jadi bila saya tiba di tempat bengkel memang PPD nak hantar data prestasi akhir tahun sahaja bukan data setengah tahun.Terpaksa lah saya telefon sekolah untuk meminta data tersebut dan guru-guru yang mengajar kelas SBT ini menghantar data itu melalui sms sahaja.Alhamdulillah sekolah saya murid yang terlibat tidak ramai cuma tahun 4 - 8 orang dan tahun 5 pun 8 orang.Akhirnya data yang dikehendaki dapat dihantar pada masa itu juga.

No comments: