Wednesday, May 13, 2009

Perkhemahan Badan Uniform

Tak lama lagi sekolah saya akan mengadakan perkhemahan badan uniform pada hujung bulan ini.Sebelum keputusan tarikh dimuktamadkan,ada di kalangan rakan yang tidak setuju dengan tarikh yang dicadangkan.Maklumlah awal cuti sekolah banyak kenduri kendara.Termasuklah rakan saya yang yang terpaksa menghadiri kenduri sanak sedara pada tarikh perkhemahan tersebut.Ada yang merayu supaya ditangguhkan ke tarikh lain.Namun begitu semuanya tidak dibincangkan bersama PGB Koko saya menyebabkan beliau terasa hati.Sensitif juga orangnya.Lalu saya dan seorang rakan baru di sekolah menjadi bahan untuk mendengar leteran dan ceramah beliau ketika bersarapan pagi bersama di kantin..Akak dulu masa kat Maktab suka betul dengan aktiviti perkhemahan dan lasak ni..beliau memulakan perbualan di pagi itu.Tiap-tiap tahun akak tak pernah miss.Kalau ada yang anjurkan aktiviti begini akak orang pertama yang akan daftar..sambungnya lagi menghangatkan suasana pagi itu.Semua aktiviti akak ikut,sebut je apa dia aktiviti semua akak dah lalui..abseling,flying fox,daki gunung,bukit,berkayak semua dah rasa..saya tersenyum sendirian lalu bermonolog dalam hati,masuk yang ini dah 6 kali akak ceritakan kisah yang sama..Lalu saya mencelah..saya fobia betul dengan berkayak la kak..pantas dia menjawab..awak tak biasa lagi..erm begitu la alasan dia tiap kali kita beritahu perkara tu susah nak buat...awak tak biasa lagi. Akhirnya dia mengakhiri perbualan dengan nada sayu..sekarang ni dah kahwin akak tak larat lagi buat benda tu semua.Tambah lagi sakit tulang belakang ni makin menjadi-jadi.Awak yang bujang ni teruskan la perjuangan akak...
Namun begitu bila mesyuarat diadakan,semua yang kusut terlerai sudah.tarikh perkhemahan dimuktamadkan...

1 comment:

Fasiha said...

Adat la tu...
namun sekusut mcmmn pun menhadapi karenah organisasi, kata putus mesti diperolehi utk sekurang semua jemaah akur bahawa ada penetepan perlu dipatuhi.

#Terkenang memori berprogram masa di kolej dulu..