Friday, November 14, 2008

Cuti Akhir Tahun


Guru-guru sedang melihat natijah UPSR


Maka bermula cuti akhir tahun 2008.Tentunya murid-murid yang paling gembira.Lebih-lebih lagi murid yang cemerlang dalam UPSR.Guru-guru yang membuat pelbagai janji yang muluk kepada anak muridnya hari ini mereka terpaksa menunaikan janji mereka.Yang saya dengar beberapa orang guru di sekolah saya memberikan RM50 kepada mereka yang mendapat 5A.Saya pun tidak terkecuali,tetapi hanya berikan RM30 sahaja.Manakala yang mendapat 3A pun saya beri juga sebanyak RM10.Mudah-mudahan mereka menjadi manusia yang berguna suatu hari nanti.Saya jangkakan hari ini ada kenduri dari guru yang cemerlang prestasi subjek UPSR,namun sangkaan saya meleset.Awal-awal lagi cikgu rosnah message saya.."ust bolehlah bodek azliza,dia yang top!saya takde bendanya.Sememangnya bebudak tu ok,tuition dengan yati pardi,yang penting tugas saya dah jalan dengan baik,tahniah untuk semua guru!".Esok pula semua guru kena datang sekolah kerana ada kursus headcount..dengarnya ada sarapan yang ditaja oleh PGB HEM.Almaklumlah anak dia dapat 5A...

No comments: