Sunday, April 19, 2009

Kemas Rumah.

Baru hari ni ada kesempatan kemas rumah setelah beberapa hari lalu bagaikan tongkang pecah akibat proses renovate.Penat juga kemas sorang-sorang ni,tapi syukur dapat laksa dari kak Yati jiran saya.Laksa Kedah dia memang tak terkata enaknya..dah lama tak rasa masakannya sejak dia sibuk jadi PGB Koko sampai nak bercakap dengan saya pun tak sempat..Sebelum ni dia sering kirim lauk pauk yang enak-enak kepada saya.Maklumlah malas nak masak bila duduk sorang-sorang.Antara yang menjadi kegemaran saya ialah masak asam pedas.Dulu memang saya tak suka asam pedas.tapi sejak makan masakan dia,terus jatuh cinta...Sejak akhir-akhir ni dia sering sakit-sakit.Kesian kat dia.Sakit tulang belakang dia masih tak jumpa penawarnya. Dengar kata ada keretakkan di bahagian tulang belakangnya akibat jatuh semasa muda-muda dulu.Kadang-kadang dia datang sekolah nampak berbaring di bilik sekolah dan saya pernah dengar dia menangis kerana menahan kesakitan.Aduhai!Andai boleh ganti sakit tu kepada saya,saya rela...demi kak Yati...

No comments: